top of page

Dış ortam sıcaklığı ve tekrarlanabilirlik


Havanın güzel olduğu günlerde bahçede açık havada kahve kavurmanın keyfine doyum olmuyor. Açık havada kahve kavurma yaparken dikkat etmek gereken önemli bir problem var. Tekrarlanabilirlik açısından bakıldığında parametrelerden biri olan ortam sıcaklığının değişmesi, aynı kavurma profilinin elde edilmesini zorlaştırıyor. Daha önce yaz sıcağında bahçede yaptığım kavurmalarda, kavurmanın kontrolunu kaybedip, istemediğim kadar koyu seviyelerde biten kavurmalar tecrübe etmiştim.

Şekilde, havanın ısındığı bu günlerde yaptığım son kavurmanın profili var. Kenya çekirdekler için altta silik olarak görülen referans kavurma profilini tekrar elde etmek istedim. Ancak, daha önce 20 derece civarındaki ortam sıcaklığında elde ettiğim referans profili, 30 derecelik yaz ortası sıcağında tekrarlayabilmek için kavurmaya başlarken farklı bir metot uyguladım. 130 derece başlangıç sıcaklığı yerine çok daha düşük bir başlangıç sıcaklığı ile başlayıp kavurma profilini sona doğru aynı şekilde bitirmeyi denedim. Bunu yaparak daha kavurmanın başlangıcında kontrolü kaybetmek yerine, bir süre sıcaklığın nasıl değiştiğini izleyip, yaklaşık 2 dakika sonra uygulayacağım güç seviyesine karar vererek kontrole başladım. İlk beş dakika boyunca tamamen uyumsuz olan sıcaklık değişimleri, 5 dakikanın sonunda 150 derece civarında eşitlenerek kontrol sağlandı ve bitiş profilleri eşitlendi.

İki ay önce yaptığım kavurmaya göre, dört derece erken 223 derecede bitirdiğim profil ile yaz sıcağına rağmen biraz daha açık renkli bir sonuç elde edebildim.

Yeni kavurduğum Kenya çekirdeklerin henüz tadına bakmadım. Başlangıçtaki değişen profilin tada olan etkisini de daha sonra değerlendireceğim.

Tanıtılan Yazılar
Son Paylaşımlar
Arşiv
Etiketlere Göre Ara
Henüz etiket yok.
Bizi Takip Edin
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page