top of page

Koyu ve açık kavurmaların karıştırılması


Koyu kavrulmuş ve açık renk kavrulmuş kahve çekirdeklerini karıştırılarak kullanılması konusu melange veya "split roast" anahtar kelimeleri ile detaylı araştırılabilir.

Pratikte bu tür bir harmana neden ihtiyaç duyulur?

Fotoğrafta sol tarafta görülen seviyelerde kavrulmuş çekirdekler ile istediğim espresso akışını elde edemediğim durumlarda bu yönteme başvuruyorum. Genel olarak tercih etmediğim bu yöntemi, çok açık kavrulmuş çekirdekler ile espresso yapmak istediğimde kullanmak zorunda kalabiliyorum. Filtre, aeropress veya french press ile demlenen kahvelerde az kavrulmuş çekirdekleri tercih ediyorum. Aynı çekirdekleri espresso olarak tüketmek istediğimde ise çekirdeklerin kuruluğunun sebep olduğu kanallanma nedeniyle sonuç her zaman başarılı olmuyor. Bu tip çekirdeklere sağda görülen seviyelerde koyu kavrulmuş, hafif yağlanmış çekirdekleri karıştırarak istediğim akışı elde edebiliyorum. Yağlanmış çekirdekler, az kavrulmuş yağlanmamış çekirdeklerle beraber öğütüldüğünde ve tamp edildiğinde birbirlerini daha iyi tuttuklarından, kanallanma problemi daha kolay çözülebiliyor.

Çok koyu kavrulmuş ve yağlanmış çekirdekleri mümkün olan en az seviyede ekleyerek, beğendiğim kahvenin aromasını kaybetmemeyi ve espressoda acı/yanık tatları en az seviyede almayı hedefliyorum.

Bu yöntemi, bayatlayıp kanallanmaya sebep olan çekirdekler için de kullanabilirsiniz.

Kendi kavurmalarımı ise fotoğrafta görülen seviyelerde çok açık veya çok koyu seviyelerde sonlandırmıyorum. Bu seviyelerin arasında hem filtre hem de espresso için uygun olabilen bir kavurma seviyesini tercih ediyorum.

Tanıtılan Yazılar
Son Paylaşımlar
Arşiv
Etiketlere Göre Ara
Henüz etiket yok.
Bizi Takip Edin
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page