top of page

Ev kavurucusu için dönüm noktası


Resimde görülen kitap elime geçtikten sonra, evde kahve kavurma konusunda neler değişti konusunu uzun zamandır yazmak istiyordum.

Öncelikle kitapta yer alan bilgilerin önemli kısmını internette arayıp bulmanız mümkün, o nedenle kitabın içerisinden bir paylaşım yapmayacağım.

Kitapta benim için yeni olan bilgi, ilk çıt ile kavurmanın bitirilmesi arasında geçen zamanın, toplam kavurma süresine oranı olarak verilen gelişme zamanı yüzdesi kavramı.

En başarılı kavurmalarda, bu yüzdenin %20-%25 arasında olması öneriliyor. Örnek vermek gerekirse, toplam 10 dakika süren bir kavurma için ilk çıtın 07:30'da duyulması ve 02:30/10:00 oranı ile %25 değerinin elde edileceği belirtiliyor.

Bu değerleri kendi kavurucum KavurUNO ile uygulamaya çalıştığımda, beni bir sorun bekliyordu. Tam güçte ilk çıta yaklaşık 10 dakikada ulaşabilen kavurucum ile toplam kavurma süresini en erken 12:30-13:30 aralığında bitirmem gerekiyordu. Bu şekilde kavurduğum kahvelerde aroma ve tadımda daha iyi sonuçlara ulaşamadığımı farkettim.

Kitabın yazarının daha sonra blog sayfasında yazdığı ilave bilgilere dayanarak, toplam kavurma süresini 8-10 dakika civarında tamamlamayı hedefledim. KavurUNO'nun daha fazla güce ihtiyaç duyduğu bir gerçekti.

Bu noktada bir modifikasyon yaparak, ilave bir ısıtıcı ile KavurUNO'yu başlangıçtakinin iki katından fazla güce ulaştırmış oldum.

Aşağıdaki resimde ilave ısıtıcı ile yaptığım ilk deneme görülebilir.

İlave ısıtıcı ile ilk çıta 5-6 dakika gibi kısa sürelerde ulaşmam mümkün olabildi. Fakat kavurmayı kontrol etmek artık daha zor. Eldeki fazladan güç sebebiyle daha dikkatli güç kontrolu yapmam gerekiyor. Bu modifikasyonun ilk olumsuz sonucu ise tamburu taşıyan resimde görülen beyaz tekerleklerin artan sıcaklıklar sebebiyle karararak deforme olması ve değiştirmek zorunda kalmam oldu.

İkibuçuk yıl önce başlayan KavurUNO ev kavurucusu projesi, modifikasyon ve iyileştirmeler ile hobi projem olarak hala beni oyalamaya devam ediyor.

Tanıtılan Yazılar
Son Paylaşımlar
Arşiv
Etiketlere Göre Ara
Henüz etiket yok.
Bizi Takip Edin
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page